Obrint l´entrada a la primavera la Quaresma és una tradició commemorativa que es cel.lebra des de fa molts anys.
Els costums de la Quaresma més antics són el s de l´aliment que consisteia en bacallà sec amb 7 arengades penjades d´una canya. Els bacallaners penjaven a la porta una canya composta de 7 arengades on cada diumenge en treien una.
Un altre costum eren les figuretes amb forma de velleta amb set peus. les famílies tenien aquesta figureta a l´interior de les cases tota la durada de la festa, la qual fou convertida en un símbol per anunciar l´acabament de la festa de la Quaresma.
Cada dia era tallat un peu de la velleta i tallaty l´últim peu es treia del lloc on era i es penjava en una canya i les famílies la duïen al bosc per enterrar-la.
L´origen d´aquesta costum, es deiu que es va donar pels quareanta dies de penitènmcia que Jesús passà al desert segons l´Evengaeli de Sant Mateu.
antigament es cel.lebrava la Quaresma amb dejuni on la gent del poble ho praticaba amb severitat. Els negocis tancaven, els caçadors no caçaven i els venedors no venien aliments fins acabat el dejuni.
Antigament, un cop començà el dimecres de Cendra i acabà el diumenge de Rams es complia el dejuni on tot el poble, per cel.lebrar que tothom complia aquesta tradició amb severitat, realitzaven una festa amb menjar i comparses per tothom.
Mercat de plaques, novetats i d´altres ( visiteu: www.creafil.es)
Aneu a opcions (placas de cava), i trobareu.
INFOPLACA. Edición núm. 34. Pasado mañana, Jueves.A la venta. 30.03.2006
Infoplaca, revista de edició trimestral, para el coleccionista del mundo de la placa de cava; la pondremos a la venta, a partir de pasado mañana, jueves, día 30/03/2006.
Una ocasión única, para que puedas contrastar y clasificar las últimas novedades de placas de cava.
INFOPLACA. Num.34. JA A LA VENDA ( Proper dijous). 30.03.2006
Infoplaca, revista trimestral d´informació del mon de la Placa de Cava; es posarà a la venda, demà passat.
Amb moltas novetats y possat al día, per que puguis classificar las tevas placas.
*** INFOPLACA. Nova Ediciò Trimestral. Nº 34. Març 2006 . Aviat a la venda.
La firma BEUMER, editora de Infoplaca, informa de la propera sortida de la corresponent al present trimestre.Infoplaca nº 34 del Març del 2006.
Finals de la propera setmana. Del 24 al 27 del present.
Vins i caves Torrents Carbó
Lány 1932 neix a Vilanova i la Geltrù, Vins Pujol, una modesta botiga de vi a granel. 74 anys més tard compta amb la consolidació d´una marca própia de vins i caves:Torrents Carbó, i tres botigues especialitzades a diferents ciutats catalanes.
Celler Can POujol, té una finca a Subirats on es planta i cría el raïm per a l´elaboració, embotellament i comrcialització de Torrents Carbó.
La marca ofereix una nombrosa gamma de productes, amb varietats de xarel.lo fermentat en bóta, merlot i criança de cabernet i merlot. Dins la línia Mediterrani, Torrents Carbó ofereix vi blanc,negre i rosat típic Penedès.
Pel que fa a les varietats de cava "fent honor als moments en què es pren, que són d´alegría i celebració", es van batejar amb noms musicals: els caves joves(brut), amb Alegretto; Cantabile el brut nature; Vivace el brut nature reserva, i Mezzo Forte el brut nature gran reserva.
Una altra de les varietats de Torrents Carbó és el Cava Blau, que ha tingut un gran èxiste aquest Nadal, que rep el seu nom pel color de l´ampolla. S´elabora amb chardonnay i és un brut nature.
HACIA UNA NUEVA CULTURA DEL VINO ?
Ya en anteriores ocasiones he hablado del más que notable interés del enotorismo, para la cultura del vino,del cava y de la tierra; incluso a veces, creo, es posiblemente la única alternativa válida y eficaz, contra la acelerada presión urbanística y demográfica, y una de las desesperadas soluciones, al deterioro del territorio del Alt y Baix Penedès, en detrimento de la sostenibilidad, y sólo a expensas de un crecimiento demográfico desproporcionado, y a un uso y abuso del territorio, por agentes en los que priman tan sólo, los argumentos económicos, y el enriquecimiento de unos cuantos, al amparo de la especulativa construcción.
La cultura del cava i del vino, se adivina, como una forma creciente de turismo solidario, como un potente motor económico, que, puede contribuir a generar riqueza, más allá de la comercialización y consumo de botellas de cava ó vino...
Puede incluso ser, como un agente mediador y generador de riqueza para las comarcas del Alt i Baix Penedès, y una garantía de preservación del patrimonio natural, revalorizando las viñas como una fuente de turismo naturalista,ecológico y sostenible.
Día a día, de forma imparable, vemos horrendas heridas en nuestra estimada tierra, que va cambiando su verde manto vitivinícola, por otro lleno de fisuras y apología de rutina y ruído.
En el producto interior brut de Catalunya, el turisme, representa hasta el 6%; si tal porcentaje, a través del enoturismo, fuese compartido por el Penedès; significaría sin duda, una potente fuente generadora de riqueza.
El objetivo de futuro es sin duda, que los ingresos derivados del enoturismo, iguales e incluso superen, llos procedente de la comercialización del vino y cava.
En todo este proceso, degenerativo, han de ponerse de acuerdo intereses dispares; pero, quién tiene mucho que decir, es el pagès. No vale que cuatro empresas cuiden la viña y el paisaje. Se necesita lo más esencial, para que todo sea posible y tenga sentido. El pagès, que encuentre sentido a su trabajo... que se sienta remunerado en su esfuerzo cotidiano...que pueda ganarse dignamente la vbida con su trabajo. De no ser así, seguirá cediendo a la presión de los intereses del dinero; abocado sin duda, a vender y malvender, herencias queridas de antepasados volcados en labores que hoy, por desgracia, no permiten vivir ta sólo de ilusiones de antaño y amor a las viñas.
CATÀLEC DE PLAQUES DE TROBADES. Novíssima Ediciò. Ja a la venda.
Catàlec dedicat a les plaques commemoratives, sovint "seques", que sé diten per recordar una jornada d´intercanvi.
Arriba a les 1129 plaques.
El criteri ha estat incloure només les plaques que fan constar que pertanyen a una trobada,fira,mercat,mostra, etc., "de plaques", i excloure´n la resta ( en el context del Recull).
Hem adoptat el criteri d´agrupar les plaques per nuclis de població ordenats alfabèticament - tot i que amb les associacions i entitats al final - satisfarà la majoria.
Al final dediquem dues pàginaes a "proves" i plques VIP amb colors diferents o anotacions diverses.
* * * * INTERESANTE: Para ver y comprar algunas novedades y otras de Placas.
Nos complace informarte, de la posibilidad de ver y adquirir algunas placas concretas, en:
www.creafil.es
Desplegar opciones, y clicar en placas de cava.
Saludos,
* * * * INTERESANT: Per veure i mercar plaques novetat i d´altres
Ens complau informar-te, que, pots veure i mercar si vols; algunes novetats i plaques curioses, a
www.creafil.es
Desplegar opcions i anar a plaques de cava.
Salutacions,